Vi har alle vores egne idéer om betydningen af uddannelse. Det kunne have været påvirket på en eller anden måde af vores barndom, vores forældre, eller de lærere, der har påvirket og formet os. Vi har også en fornemmelse af, at uddannelse er en holistisk proces. Læringsprocessen er det, der gør os opmærksomme på vores ret til privatlivets fred.
Uddannelse er det, der lærer os fakta. For at lære geografi, for eksempel, skal du vide, hvordan man kortlægger verden. Et kort ville være en metafor for uddannelse: Jo mere vi lærer, vil vi vide mere. Fakta er fakta. Processen med at lære dem fører til bevidsthed og påskønnelse af oplysninger. Vi ville være i stand til at genkende geografi lettere, hvis vi kunne huske dem. Den sammenhæng, hvori de faktiske omstændigheder er lært, vil påvirke, hvordan bevidstheden om den særlige er udviklet. Denne sammenhæng bestemmes af den kognitive proces.
Hjernen er centrum for kreativitet og bevidsthed. Disse kognitive færdigheder kan derefter anvendes på sjove måder i slutningen af uddannelsen. At lære om intelligens kan hjælpe os med at forstå, hvordan vi udvider vores bevidsthed. Vi kan også lære mere om den kreative side af vores hjerner og forbedre vores tankeprocesser. Disse er uddannelsesmæssige og kan engageres ved at lære.
Uddannelse og læring bliver mere og mere tydelig. Uddannelse kan nu defineres som at lære det grundlæggende, påtage sig autoritet og få udstyret til skolen. Processen med at lære disse faser øger vores viden. Uddannelse kan også beskrives som therative (billedlige), argumenterende og eksponentielle undervisningsstile.
Som barn var jeg konstant stresset over, at jeg ikke ville være i stand til at gøre noget i mit liv, medmindre jeg afsluttede mine studier. Jeg har altid troet på total og fuldstændig dedikation til alt, hvad jeg lærte. Jeg fortsætter med at gå tilbage og genlæse mine noter, forsøger at udvælge stumper af lektionerne. Sådan er en sand lærer. Jeg opdagede, at selv folk, der forsøgte at disciplinere min var i stand til at gøre mig til et bedre menneske, hvis jeg keder mig.
Problemet er, at vi aldrig holder op med at lære. Som vi opsøge bedre ting i vores liv, selvmord er en fælles reaktion. Vi holder ikke op med at lære. Når vi er i skole, lærer vi af vores lærere. En masse ting er forpligtet til hukommelse, og vi mister næsten alt. For at forbedre det arbejde, de gør, eller for at finde et job, begår mange mennesker fejl. Nogle gange begår vi endda terrorhandlinger i et forsøg på at få omtale.
Hvordan håndterer vi alle disse hukommelsesforstyrrelser og andre problemer? Gennem metoder, der kan hjælpe os med at ændre vores tænkning. Dette er faktisk hele hjernen tilgang. Fordi vores hjerner er indviklede organer, er det ineffektivt at forbinde dem alle sammen. Det er langt bedre at stimulere hele hjernen. Det er som et lig. Det er ikke nok at plante en type afgrøde, hvis du vil have planter. Du skal plante alle de afgrøder, der er nødvendige for at dyrke dine planter i en vis tid.
På samme måde som hjernen ligner planter hinanden, fordi de har brug for forskellige processer til hukommelse og læring. Hjernen indeholder alle de celler, der er nødvendige for at forbedre både hjerne- og plantelæring og hukommelse. Uddannelse via forskønnelse er også muligt. Vi er nødt til at plante hjerneceller for at forbedre dens effektivitet. Hjerneceller består af milliarder og atter milliarder, så vi har brug for mange milliarder til at forbedre hukommelse og læring.
Hjernen og planterne producerer begge deres egen mad. Anti-forgiftning narkotika er også nødvendige for at beskytte disse neuroner. Evnen til at fjerne gamle og inaktive celler ved hjælp af botanisk medicin vil gøre det muligt for neuroner at skyde hurtigere og derved forhindre neuropatiske og andre psykiske lidelser. Hjerneskaden kan forårsage neuropati, som er en betændelse i nærliggende nerver. For eksempel vil slagtilfælde ofre føler pinpricks af smerte, mens Nehru hager vil gøre ondt, når klemt. Motion og mineral mangler kan også forårsage neuropatisk smerte.
En mineralmangel kan føre til betændelse i væv, muskler og nervesystem. Et tab af jern og andre mineraler kan føre til træthed, muskelkramper, og nedsat søvnkvalitet. Mineral mangler er et tegn på, at du skal gøre mere motion.
Folk skal være i stand til at se hele billedet og ikke kun dele af deres liv, når de forsøger at helbrede eller glemme. Det er mere fordelagtigt at fokusere på helheden end på de enkelte celler eller funktioner.